راهکارهایی برای انس کودکان با امام زمان (عج)

انس کودکان با امام زمان (عج)

امروزه کودکان در بستری رشد می‌کنند که الگوهای شرقی و غربی تا حد زیادی بر روی تربیت و شکل گیری شخصیت آنها تاثیرگذارند. اسباب بازی‌ها، فیلم‌های کارتونی، بازی‌های کامپیوتری و غیره به عنوان محبوب‌ترین‌ فعالیت‌ها از نظر کودکان شناخته می‌شوند و این در حالی است که اکثر آنها مطابق با این الگوها ساخته شده‌اند. اما وظیفه والدین به ویژه مادران در جامعه اسلامی این است که تمامی وظایف مادری و همسرداری خود را به نحو احسنت انجام دهند و پس از آن تلاش کنند تا میان کودکان خود با امام زمان(عج) پیوند دوستی برقرار کنند و نگذارند دشمن به دنیای کودکان وارد شود و عقاید و باورهای دینی آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

از آنجایی که شکل پذیری شخصیت و باور فرزندان در دوران کودکی است. از این رو برای انس کودکان با امام زمان(عج) و سایر معصومین نیاز است تا والدین پایه‌های مودت و دوستی با امامان معصوم را در این دوران محکم کنند و در این مسیر مهدویت به رشد و تربیت کودکان خود بپردازند. ما در این مقاله قصد داریم تا چند نمونه از راهکارهای کوتاه برای انس کودکان با امام زمان(عج) را مورد بررسی قرار دهیم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله از سایت معراج النبی همراه ما باشید.

راهکارهای کوتاه برای انس کودکان با امام زمان(عج)

برای آن که بتوان آموزه‌های دینی را به خوبی به کودکان خود آموزش داد، در ابتدا می‌بایست والدین این آموزه‌ها را به درستی از منابع معتبر یاد گیرند و پس از آن با توجه به سن فرزندانشان به واسطه روش‌های اصولی و موثر به آنها آموزش دهند. لازم به ذکر است زمانی می‌توان میان کودکان امروزی با امام زمان (عج) پایه‌های دوستی را شکل داد که آموزه‌های دینی را متناسب و از طریق مناسب‌ترین راه به آنها آموخت. در این بخش می‌خواهیم به چند راهکار کوتاه برای انس کودکان با امام زمان(عج) اشاره کنیم.

  • نرم افزارها و فیلم‌های کارتونی در حوزه مهدویت را خریداری کنید و کودک را به دیدن آنها تشویق کنید.
  • تهیه و خواندن کتاب‌هایی با موضوع امام زمان(عج) برای کودک باعث می‌شود تا بیشتر با امام زمان خود آشنا شود.
  • سعی کنید پوسترها و تابلوهای کودکانه در حوزه مهدویت را در اتاق کودکتان نصب کنید.
  • بعضی از روزهای هفته را به صدقه دادن برای سلامتی امام زمان(عج) اختصاص دهید و در برخی روزها از کودک خود بخواهید تا این کار را انجام دهد.
  • به همراه کودک خود به نواهای مهدوی گوش دهید و این نواها را در تلفن همراه و حتی ماشین داشته باشید.
  • برای فرزندتان داستانی در مورد امام زمان(عج) تعریف کنید و از او بخواهید برداشت خود را در قالب نقاشی به شما نشان دهد.
  • برای پر کردن اوقات فراغت کودکتان ، کتاب‌های رنگ آمیزی متناسب با این حوزه تهیه کنید.
سربازان کوچک امام زمان (عج)
سربازان کوچک امام زمان (عج)
  • به طور متناسب برای فرزندتان دعا و احادیث مرتبط با امام زمان(عج) را بخوانید و برای اینکه به حفظ نمودن آنها تشویق شود، هدیه‌ای برای او تهیه کنید.
  • برای ایجاد انس کودکان با امام زمان (عج) سعی کنید هر روز صبح در کنار کودک خود به حضرت ولی عصر سلام کنید.
  • هدیه‌ای از طرف امام زمان(عج) برای کودک خود بخرید و زمانی که کار خوب و درستی را انجام داد به او هدیه دهید.
  • تهیه بازی‌هایی از قبیل پازل‌های مذهبی، بسته‌های فرهنگی و هنری و جورچین‌ها در حوزه مهدویت به شما کمک می‌کند تا بتوانید پیوند دوستی میان کودکتان با امام زمان(عج) برقرار کنید.
  • کتاب داستان‌هایی با متن‌های آهنگین در این زمینه برای فرزندتان خریداری کنید. گفتنی است بیشتر کودکان به خواندن کتاب‌هایی با این سبک علاقه مند هستند.
  • امروزه کودکان با دیدن نمایش و فیلم‌ها علاقه دارند تا با تقلید شخصیت قهرمان داستان به جای او باشند. از این رو سعی کنید فیلم‌هایی که قهرمان آنها حضرت ولی عصر باشد را به صورت متناسب برای فرزند خود پخش کنید.
  • به کودک خود بگویید با ظهور امام زمان(عج) دنیا مملو از صلح و دوستی و خالی از ظلم و ستم خواهد شد.
  • باید خاطر نشان کرد تمامی این راهکارهای گفته شد را به اندازه و متناسب با حوصله کودک خود انجام دهید. زیرا در غیر این صورت علاقه کودک به ایجاد انس با امام زمان(عج) از بین می‌رود و رفتار عکس از خود نشان خواهد داد.

جمع بندی

به طور کلی این روزها والدین نقش پررنگی در مقابله با دشمنان جامعه اسلامی دارند. دشمنان در تلاشند تا بتوانند تمامی اقشار جامعه به ویژه کودکان و نوجوان را تحت تاثیر الگوهای مخرب غربی و شرقی خود قرار دهند و آنها را از راه و روش امام زمان(عج) و سایر ائمه معصوم دور نگه دارند. از طرفی شکل گیری شخصیت در دوران کودکی انجام می‌شود. از این رو والدین موظفند آموزه‌های دینی را از دوران کودکی به فرزندان خود آموزش دهند. بهره گیری و عمل به راهکارهایی در این زمینه نقش موثری در انس کودکان با حضرت ولی عصر (عج) دارد. بنابراین ما در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی چند نمونه از راهکارهای کوتاه در این حوزه به شما در این امر یاری کنیم. امیدواریم برایتان مفید واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *