معرفی پنج نرم افزار مذهبی عالی برای گوشی هوشمند

معرفی پنج نرم افزار مذهبی عالی برای گوشی هوشمند

امروزه موبایل یا همان تلفن همراه هوشمند جزو لاینفک زندگی بشر شده است. این وسیله ارتباطی تنها برای برقراری تماس نیست و در عصر جدیدی که مبتنی بر تکنولوژی و ارتباطات اینترنتی و سریع است به وسیله‌ای همه‌کاره بدل شده است. انسان‌ها علاوه بر تماس و ارسال پیام می‌توانند از آن در جهت آموزش و یادگیری بهره ببرد چرا که نرم افزارهای مختلفی در حوزه‌های مختلف و برای موضوعات گوناگون ایجاد شده‌اند که افراد می‌توانند از میان آن‌ها اپلیکیشن/اپلیکیشن‌هایی که مورد نیاز است را انتخاب، دانلود و نصب نمایند. حوزه دین و مذهب یکی از آن حوزه‌ها است که خوشبختانه نرم افزارهای بسیاری خوبی برای بخش‌های مختلف آن نظیر آموزش قرآن، آموزش و بیان احکام، ادعیه، احادیث، مناسبت‌های دینی مذهبی، حکایات و قصص دینی-قرآنی و پرسمان تدوین و ارائه شده‌اند که می‌توان از آن‌ها بهره لازم را برد. در این میان برخی از این نرم افزارها با عنوان نرم افزار مذهبی برتر شناخته می‌شوند که برتری آن‌ها به سبب گزارش کاربران و میزان رضایتمندی آن‌ها از آن نرم افزارها می‌باشد. شناخت این نرم افزارها می‌تواند در انتخاب و استفاده از آن‌ها کمک به سزایی کند؛ از این رو در ادامه به معرفی برخی از برترین این‌ اپلیکیشن‌ها خواهیم پرداخت.

معرفی پنج نرم افزار مذهبی عالی برای گوشی هوشمند
معرفی پنج نرم افزار مذهبی عالی برای گوشی هوشمند

پنج نرم افزار مذهبی برتر

  • تقویم اذان گو باد صبا

نرم افزار مذهبی فرهنگی «تقویم اذان گو باد صبا» یک نرم افزار رایگان است که بر روی گوشی های اندروید قابل اجرا است. این نرم افزار ارائه دهنده سه تقویم شمسی، قمری و میلادی همراه با ملی، مذهبی، نجوم، محیط زیست و … است. این نرم افزار دارای قبله نما است که به کمک آن می‌توان قبله را تشخیص داد و اوقات شرعی را مطابق با شهر خود تنظیم کرد. باد صبا بخشی به نام رکعت شمار دارد و امکان ثبت نماز و روزه قضا در آن وجود دارد. از دیگر امکانات این نرم افزار اذان گو می‌توان به امکان نشان دادن آب و هوا، وجود مکانی برای ثبت یادداشت و یادآوری، بخش خرید شارژ و اینترنت، امکان پرداخت قبوض و کمک به خیریه‌ها، امکان خرید بلیط، بخش آپارات، پخش زنده از اماکن متبرکه اشاره نمود. محیط نرم افزار نیز زیبا بوده و می‌توان رنگ ویجت را برای همسان نمودن با تم موبایل تغییر داد.

بالغ بر 22 میلیون نصب برای این نرم افزار مذهبی به ثبت رسیده و حجم آن حدود 18 مگا بایت است.

  • قرآن صوتی حبل المتین

اپلیکیشن قرآن صوتی حبل المتین (جدیدترین نسخه آن) به افرادی که به دنبال نصب برنامه‌ای مناسب برای شنیدن قرآن و تلاوت آن هستند پیشنهاد می‌شود. این نرم افزار در سال 88 عرضه شد و در طی این سال ها به روز رسانی‌هایی بر روی آن انجام گرفته و نسخه‌های مختلفی از آن ارائه گردید. کاربران می‌توانند به کمک این نرم افزار قرآن را با صدای 27 قاری مشهور گوش داده و از 25 ترجمه و حتی هفت تفسیر بهره ببرند. از امکانات این نرم افزار میتوان به زیر نویس ترجمه در زمان مشاهده آیات قرآن، پخش تفسیر به شکل آیه به آیه، ارائه ویدیوهای لازم برای موضوعات مطرح شده در قرآن، امکان شرکت در ختم قرآن مجید، امکان دانلود صوت، آموزش قواعد تجوید اشاره کرد.

ناگفته نماند که این اپلیکیشن کاملا رایگان نیست و برای استفاده از برخی امکانات پرداخت درون برنامه‌ای لازم است.

  • مفاتیح الجنان صوتی باب النعیم

از بهترین نرم افزارهای مذهبی نرم افزار مفاتیح الجنان باب النعیم است. این نرم افزار حجم کمی دارد و همانطور که از نام آن پیدا است کتاب مفاتیح الجنان (کلیات آن) به صورت صوتی برای گوشی های اندروید ارائه شده است. البته تنها ارائه صوت مطالب کتاب نیست و امکاناتی در راستای دسترسی بهتر و کاربری راحت‌تر در آن گنجانده شده است که برخی از آن‌ه عبارتند از: ارائه ادعیه به همراه ترجمه، استفاده از صوت چندین مداح به نام برای انتخاب مداح مورد نظر، امکان نمایش متن و ترجمه همزمان، امکان جستجو در متن یا ترجمه برای دسترسی راحت‌، نمایش اطلاعات در دسته‌های جداگانه،امکان درج یادآور در متن (تعداد نامحدود)، امکان ایجاد فهرست شخصی.

مفاتیح الجنان صوتی باب النعیم
مفاتیح الجنان صوتی باب النعیم

البته در کنار تمامی این‌ها اعمال روزانه بر اساس تقویم ارائه شده‌اند و امکان شرکت در ختم آنلاین ذکر نیز وجود دارد.

  • اپلیکیشن رضوان

این نرم افزار مذهبی، اپ رسمی حرم مطهر امام رضا علیه السلام است که با نصب آن می‌توان به امکانات و اطلاعات زیر دست پیدا کرد:

  • مختصری درباره امام هشتم
  • راهنمای زائر رضوی و حرم شناسی
  • لیست مراسمات حرم
  • آداب زیارت حضرت و ادعیه منتخب مرتبط با امام رضا (ع)
  • امکان پخش اینترنتی و به صورت زنده از صحن ها و مراسم‌هایی که در حرم برگزار می‌شوند.
  • ویدیوهای سبک زندگی
  • دسترسی به ویدیوهای برگزیده از مراسمات
  • امکان پرداخت اینترنتی نذر و خیرات
  • پاسخ دادن به سوالات شرعی و اعتقادی
  • نقشه کلان شهر مشهد
  • امکان ثبت نام برای دریافت غای حضرتی
  • امکان تعریف کردن گروه همراهان و مشخص کردن مکان و زمان بازگشت از زیارت
  • تقویم، مناسبات، اوقات شرعی و امکان ایجاد و ثبت یادآوری.
  • نرم افزار نهج البلاغه گویا

از نرم افزارهای مذهبی بسیار خوب، نرم افزار نهج البلاغه است. در این اپلیکیشن متن نهج البلاغه امام علی (ع) به همراه سی و یک ترجمه نظیر ترجمه شهیدی، دشتی،آیتی، انصاریان و یازده شرح مهم همچون شرح ابن ای الحدید، ابن میم، مدرس وحید قرار داده شده است. در این اپلیکیشن پنج نسخه معتبر نهج البلاغه با یکدیگر مقایسه شده و امکان جستجو، نشانه گذاری و اشتراک متن نیز برای کاربران فراهم گردیده است. این نرم افزار مذهبی 44 مگا بایت حجم دارد و امکان دسترسی به محتوای اولیه در حالت آفلاین وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *