معرفی سایت های مهدویت

معرفی سایت های مهدویت

در این نوشتار تصمیم داریم در راستای استفاده مفید از اینترنت به عنوان یک رسانه جامع و فراگیر که اطلاعات بی شماری را در خود جای داده است و امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین مسیرها برای دسترسی به منابع و اطلاعات شناخته می‌شود، در جهت کسب اطلاعات درست در ارتباط با حضرت مهدی (عج)، آخر الزمان، دوران غیبت و ظهور به معرفی سایت های مهدویت (زبان فارسی) بپردازیم. لازم به ذکر است سایت‌هایی که معرفی می‌شوند تنها برخی از سایت های مهدویت موجود آن هم به زبان فارسی است و تعداد آن‌ها بسیار بیش‌تر است.

معرفی سایت های مهدویت
معرفی سایت های مهدویت

برخی از سایت های مهدویت

مرکز مجازی مهدویت از سایت‌های بسیار خوب در این حوزه است. این سایت به مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم وابسته است. این سایت از بخش‌های مختلفی نظیر اندیشه مهدویت ، بخش اطلاع رسانی، پژوهشی، دشمن شناسی، سبک زندگی بر اساس آموزه‌های مهدوی، ادبیات مهدوی (شامل تمثیلات، شعر، دلنوشته و داستان) و گرافیک مهدوی (تایپو گرافی، پوستر، طرح لایه باز، پاورپوینت، اینفوگرافیک و …) تشکیل شده است. به همین دلیل به آسانی می‌توان به مطالب و محتواهای مفیدی در این حوزه دست پیدا کرد. ناگفته نماند که در این سایت دو بخش صوتی و ویدیویی وجود دارد که می‌توان از طریق آن‌ها به محتواهایی چون مناجات‌های مرتبط، مولودی‌ها، کلیپ های صوتی و تصویری و سخنرانی‌های مهدوی از سخنرانان برجسته در این حوزه دست یافت.

در کنار تمامی این‌ها مرکز مجازی مهدویت دوره‌های آموزش معارف مهدوی در دو سطح عمومی و مقدماتی را نیز ارائه می‌دهد و در کنار بخش کتابخانه که بالغ بر 300 کتاب در آن بارگذاری شده است دارای بخش کودک است که در آن معارف دینی و مهدوی به کمک بازی، سرگرمی، شعر و قصه به کودک انتقال داده می‌شوند.

پورتال جامع مهدویت از دیگر سایت های مهدویت مفید در راستای کسب اطلاعات درست در این زمینه است. در این پورتال جامع به بیش از 35 هزار پرسش مهدوی بر پایه مواردی چون قرآن، حدیث، دعا، فلسفه، کلام و عرفان، اخلاق، علوم تربیتی، تاریخ و جغرافیا پاسخ داده شده یا در حال پاسخگویی می‌باشند. همچنین دارای بخش‌هایی با عنوان «اتاق مطالعه» برای انتشار و مطالعه مقالات مهدوی، پیشخوان محصولات برای ارائه و فروش محصولات فرهنگی و نمایه فعالان در جهت معرفی افراد فعال و دست اندر کاران مجموعه است. اگر چه بدون عضویت می‌توان از محتوای پورتال بهره برد با عضو شدن در سایت میتوان به بخش‌هایی که برای کاربران عضو اختصاصی شده‌اند

موسسه فرهنگی موعود عصر با ارائه محتوای دینی و مهدوی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی از دیگر سایت های مهدویت توصیه شده است. این سایت ارائه دهنده محتوا در بخش‌هایی نظیر مهدویت و آخر الزمان، انبیاء و رسولان، مطالعات فرهنگی (شرق و غرب شناسی، فراماسونری، فرقه‌های نو ظهور، دجال و …)، سبک زندگی مهدوی،، تاریخ ادیان است همچنین در این سایت اخبار مختلف مذهبی، سیاسی و اجتماعی به سمع و نر مخاطبان می‌رسد و بخشی نیز به اشعار مرتبط با حوزه مهدویت اختصاص داده شده است. موسسه موعود دارای فروشگاه است و هر جمعه نشست‌های فرهنگ مهدوی به صورت زنده پخش می‌شوند.

سایت موعود از سایت های مهدویت
سایت موعود از سایت های مهدویت

موسسه آینده روشن بشریت به عنوان یک پژوهشکده در حوزه مهدویت شناخته می‌شود. این موسسه به تولید و نشر محتوا با محوریت موعود گرایی و مهدویت مشغول است. در حقیقت موسسه آینده روشن به ارائه تحقیقات و همچنین محصولات چند رسانه‌ای فرهنگی در کنار برگزاری نشست‌های تخصصی دکترین مهدویت می‌پردازد. سایت این موسسه از چندین بخش مجزا نظیر بخش‌های اخبار، آموزش، پژوهش، فرهنگ و هنر، همایش بین المللی دکترین مهدویت، بخش بین الملل، بخش ارائه و معرفی کتاب و نشریات تشکیل شده است.

سایت مسجد جمکران، سایتی نام آشنا در میان سایت های مهدویت است. در این سایت که تحت نظر مسجد مقدس جمکران مشغول به کار است، در راستای ترویج مطالب مهدوی و آشنا ساختن افراد با این حوزه مهم از دین و مذهب محتواهای متنی و گرافیکی مرتبط انجام، ارائه و نشر داده می‌شوند. همچنین در این سایت انواع مختلف محصولات مذهبی و فرهنگی نظیر کتاب به فروش می‌رسند. علاوه بر این‌ها تمام آن‌چه که مرتبط با مسجد است، مانند خبر، تقویم مراسم و خدمات زائر ارائه می‌شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *