حکم استفاده از وسایل جنسی در روابط زناشویی

حکم استفاده از وسایل جنسی در روابط زناشویی

امروزه وسایل جنسی و مصنوعی (اسباب بازی جنسی و …) بی شماری ساخته و به فروش می‌رسد که افراد با به کارگیری آن‌ها از لحاظ روحی و روانی لذت می‌برند. این وسایل مصنوعی کاربردهای بسیاری دارند و علاوه بر زن و شوهر افراد مجرد نیز برای انجام فعل حرام خود ارضایی یا همان استمناء از آن‌ها بهره می‌برند. در این‌که انجام فعل حرام در هرصورت حرام است و نباید بدان آلوده شد. شکی نیست اما سوالی که در این‌جا و در ارتباط با این وسایل پرسیده می‌شود این است که حکم استفاده از وسایل جنسی در رابطه زناشویی چیست؟ آیا زن و شوهر می‌توانند این‌گونه وسایل را خریده و در زمان رابطه استفاده نمایند؟ یا استفاده از آن حرام است؟ در این باره که می‌توان آن را جزو مباحث و موضوعات جدیدی فقه‌های بزرگ احکامی را بیان نموده‌اند که در ادامه به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت.

حکم استفاده از وسایل جنسی در روابط زناشویی
حکم استفاده از وسایل جنسی در روابط زناشویی

حکم و نظر آیت الله خامنه‌ای درباره استفاده از وسایل جنسی

سوال شد که آیا می‌شود همسر خود را با آلات وسایل مصنوعی به طور مستقیم ارضا نمود؟ ایشان در جواب به این سوال بیان کردند اگر که ارضا به وسیله اعضای همسر انجام گیرد اشکالی ندارد، اما اگر که ارضا به وسیله‌ی غیر عضو همسر صورت بگیرد، جایز نمی‌باشد.

حکم آیت الله سیستانی

آیت الله سیستانی ارضای همسر را با استفاده از وسایل جنسی و به شکل مستقیم حرام می‌داند. همچنین ایشان به کار گیری این گونه وسایل را که نقش کمک کننده‌ای در تحریک دارند و به صورت غیر مستقیم به لذت بردن و ارضا شدن کمک می‌کنند را دارای اشکال دانسته است حتی اگر که همسر از لحاظ جنسی ناتوان بوده و برای نعوظ قدرتی نداشته باشد.

علاوه بر آن‌چه که بیان شد ایشان در پاسخ به این سوال که وسایلی وجود دارند همچون آلت تناسلی زن که برخی مردان در زمان خواب و به نیت لذت جنسی بر روی آلت خویش قرار می‌دهند، آیا این کار استمناء و حرام به شمار می‌رود، گفته‌اند که اگر عادتا سبب بیرون آمدن منی شود و با به نیت خروج منی استفاده شده باشد و منی خارج شود، حرام خواهد بود، اگر چه احتیاط واجب آن است که در صورت اطمینان از خارج نشدن منی نیز از به کار گیری آن اجتناب گردد.

نظر آیت الله مکارم شیرازی در ارتباط با استفاده از وسایل جنسی

درباره استفاده از وسایل جنسی برای ارضای مستقیم همسر و یا به کارگیری آن‌ها به عنوان وسایل کمکی برای تحریک و ارضای غیر مستقیم از آیت الله مکارم شیرازی نقل شده که فرمودند: اگر که استفاده از آن ضرر خاصی نداشته باشد، حرام نخواهد بود هر چند ترک آن بهتر است.

آیت الله صافی گلپایگانی

ایشان در پاسخی کلی گفته‌اند که هر لذت جنسی زن و شوهر از همدیگر که با اعضای بدن صورت می‌گیرد، جایز می‌باشد اما با غیر عضو بدن جایز نخواهد بود.

نظر آیت الله فاضل لنکرانی

ایشان در ارتباط با سوال ارضای همسر با استفاده از وسایل جنسی و به صورت مستقیم بیان داشتند که ارضای جنسی همسر با دست و هر جای بدن، مانعی ندارد اما با غیر جسم، هرچه که باشد، جایز نخواهد بود.

حکم استفاده از وسایل جنسی در روابط زناشویی
حکم استفاده از وسایل جنسی در روابط زناشویی

نظر آیت الله هادوی تهرانی

ایشان بیان کردند که لذت بردن زن و شوهر از هم به هر صورتی جایز خواهد بود اما دخول اشیاء و وسایلی غیر از اعضای بدن بنا بر احتیاط جایز نمی‌باشد و در زمانی که بانوان عذر شرعی دارند و عادت شده‌اند مرد به جز نزدیکی از قبُل، به صورت‌های دیگری می‌تواند لذت ببرد.

در انتها توصیه می‌شود اگر که سوالی در این رابطه دارید آن را با بخش پاسخگویی به سوالات مرجع تقلید خود در میان بگذارید تا کامل تر و بر اساس شرایطی که بیان می‌کنید، پاسخ خود را دریافت کنید.

 

موسسه قرآنی معراج النبی استان خوزستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *