آشنایی با برخی از دشمنان جریان مهدوی و مهدویت

صهیونیسم مسیحی

همانطور که می دانید همواره و از ابتدای خلقت میان درستی و نادرستی، خیر و شر یا همان حق و باطل جنگ و نبرد وجود داشته و باطل که منشاء آن شیطان است برای به نابودی کشاندن آدم و جلوگیری از رشد و سعادت آن از هر حَربه و حیله ای استفاده کرده است و در مقابل، اولیاء الهی برای شناساندن حق که خداست و وصول انسان و دستیابی او به سعادت دنیوی و اخروی در طول تاریخ سختی هایی تحمل کرده و به نبرد با شر پرداخته اند. جریان مهدوی، مهدویت و انتظار برای ظهور حضرت از جمله تعالیم ناب اسلامی است که جریان باطل یا همان شیطانی در این دوره که عصر غیبت آن حضرت می باشد با استفاده و به کار گیری حیله و ابزارهای مختلف در صدد بی اساس نشان دادن این فرهنگ و جریان و ضربه زدن به آن هستند، البته که بدون تردید و بر اساس وعده ی تخلف ناپذیر الهی در نهایت نور الهی است که پیروز می شود و دشمنان خدا نابود می گردند اما برای آن که آدمی به ورطه نابودی کشیده نشود و دچار انحراف از حق در این زمان نشود بهتر است که با دشمنان جریان مهدوی و مهدویت آشنا گردد تا اگر که روزی با حیله و مکر آن ها رو به رو شد آن ها را شناخته و به باطل کشیده نشود.

  • صهیونیسم مسیحی از انواع دشمنان جریان مهدوی

صهیونیست های مسیحی از جمله مهدی ستیزانی هستند که معتقدند در آخر الزمان مسیح که منجی جهان و حق است ظهور کرده و با باطل که مهدی (عج) است در منطقه ای به نام آرماگدون [1] در حوالی شهر حیفا کشور فلسطین به نبرد بر می خیزد و با یاران درست‌کار و مؤمن خود، مهدی (عج) و یاران مسلمان او که جهان را به خاک و خون و آتش کشیده اند را از بین برده و جهان را مملؤ از صلح خواهند کرد.

صهیونیسم مسیحی
صهیونیسم مسیحی | دشمنان مهدویت

صهیونیست های مسیحی که شماری از مسیحیان پروتستان می باشند تشکیل دولت اسرائیل در کشور فلسطین و جمع شدن یهودیان جهان در آن کشور را از شرط های مهم برای تحقق این امر می دانند به همین دلیل همواره از دولت جعلی اسرائیل حمایت می کنند و در دنیای امروز که دنیای رسانه است تمام قد ایستاده و در حال کار هستند تا چهره ای غلط، نادرست و رعب آور از حضرت مهدی (عج) را به مردم جهان معرفی کنند.

  • فرقه ها و جریان های انحرافی

فرقه ها یا جریان های انحرافی در واقع برداشت های غلط و نادرست از یک دین یا مکتب الهی می باشند.

زمانی که دین و مکتبی توسط پیامبری معرفی می گردد به مرور زمان و توسط افراد مختلف برداشت های نادرستی از برخی از آموزه ها و احکام می شود که گاهی همین برداشت ها جریان فکری منحرفی را پدید می آورند که عقاید و باورهای باطل خود را درست دانسته و به مقابله با مکتب درست و آموزه های صحیح می پردازد.

در این پانزده قرنی که از بعثت پیامبر اکرم (ص) و گسترش دین مبین اسلام می گذرد نیز جریان ها و فرقه هایی چون خوارج، اسماعلیه، شیخیه، بهائیت و وهابیت ایجاد شدند که به کمک برخی از دشمنان خارجی اسلام (دشمنان غیر مسلمان که هدفشان از میان برداشتن این دین می باشد) در صدد ضربه زدن به دین و غلط جلوه دادن آموزه های صحیح آن می باشند و تمام توان خود را به کار بسته اند. بهائیت و وهابیت از جمله فرقه ها و جریان هایی هستند که به انکار مهدویت و دورغ و خیالی جلو دادن آن پرداخته اند.

بهائیت خاتم بودن رسول اکرم (ص) را نفی نموده و ادعای دین و کتاب جدید دارد. آن ها علاوه بر جدا کردن مسیر و راه خود از شیعیان، امام زمان (عج) را که دوازدهمین امام شیعیان است و همه منتظر ظهور او و برپایی عدالت به دست او هستند را نیز انکار کرده اند.

فرقه ی وهابیت مخالف سرسخت مهدویت و امام زمان (عج) هستند آن ها از هر حیله و وسیله ای برای تبلیغات بر ضد آن حضرت استفاده کرده و می کنند. در حقیقت آن ها می خواهند مهدی موعود (عج) را شخصی خیالی یا فردی سفاک و مخالف سر سخت اسلام و پیامبر (ص) نشان دهند.

  • دگر اندیش ها یا افراد روشن فکر

از گونه های دیگر مهدی ستیزی می توان به دگر اندیشان و یا روشن فکران مذهبی جهان معاصر اشاره کرد. آن ها به قصد هماهنگ نمودن آموزه های دین و مکتب اسلام با ایدئولوژی های جدید به تحریف یا انکار برخی از آموزه ها و اصول اساسی دین اسلام همچون نبوت، وحی و مهدویت پرداختند.

همانطور که می دانید اصول و مبانی مکتب اسلام همه بر پایه وحی الهی، قرآن و کلام و سخن رسول الله (ص) است و تفسیر این اصول و آموزه ها توسط اشخاص مختلف مستلزم علم و دانشی گسترده، عمیق، درست و همچنین آشنایی صحیح با اصول قرآن و حدیث است، اما متاسفانه و از همان ابتدای تاریخ اسلام تا به امروز تفاسیر اشتباه و غلطی از آموزه ها و تعالیم دینی در جهان اسلام به ویژه از سوی دگر اندیشان یا همان روشن فکران که در صدد هماهنگ سازی تعالیم اسلامی با ایده و نظرهای جدید هستند اما به گمراهی کشیده می شوند، مشاهده شده است. مهدویت نیز توسط این افراد به صورت عمد یا غیر عمد مورد نقد قرار گرفته و برخی از آن ها جریان مهدوی را انکار کرده اند.

  • مستشرقان

مستشرقان را می توان گروه دیگر از دشمنان مهدویت برشمرد. مستشرقان، اندیشمندانی از غرب هستند که به مطالعه و تحقیق درباره مکاتبی که از شرق برخواسته اند به خصوص دین اسلام و تعالیم آن می پردازند و نظریه های خود را در این باره بیان می کنند. این اندیشمندان خود به دو گروه قابل تقسیم می باشند، گروهی که برای آگاهی یافتن از دین اسلام و حقایق نهفته در آن به تحقیق و پژوهش می پردازند و گروهی که برای غلط و بی اساس جلوه دادن این مکتب و تضعیف آن برای وصول به اهداف خود که همان تحمیل ارزش های فرهنگی قدرت استعمارگر در میان مسلمانان (که جامعه هدف آن ها به حساب می آیند) با استفاده و کمک گرفتن از قدرت سیاسی و اقتصادی است، پژوهش می کنند. گروه دوم مستشرقان که از روی غرض ورزی به تحقیق پرداخته اند درباره مهدویت و حضرت قائم (عج) نیز ساکت ننشسته و با استناد به مستندات غلط و غیر واقعی، مهدویت و حضرت مهدی (عج) را امری بی پایه دانسته اند و بیان نموده اند که این موضوع نادرست است و برگرفته از دیگر مکاتب و ادیان است.

  • مدعیان دروغین

آن ها که با ادعای دروغین و غلط خود را امام زمان (عج)، نائب و یا مرتبط با آن حضرت معرفی کرده اند از دیگر مهدی ستیزان می باشند.

در واقع باور به وجود حضرت مهدی ارواحنا له الفداء، ظهور او و برپایی عدالت و رها شدن از ظلم و ستم توسط او از اعتقادات راسخ مسلمان و همچنین افراد حقیقت جو می باشد که سبب گردیده برخی از افراد در طول تاریخ اسلام و با سوء استفاده از این باور، مدعی شوند که موعود و مهدی وعده داده شده می باشند و یا با امام زمان (عج) در زمان غیبت کبری ارتباط دارند. این ادعاهای پوچ باعث گرایش و پیوستن گروه هایی از مردم به سبب جهل و نادانی و به وجود آمدن ناهنجاری در باورهای دینی و رفتار آن ها می شود. در مطلب «مدعیان دروغین مهدویت» می توانید به صورت مفصل در این باره بخوانید.

مدعیان دروغین مهدویت
مدعیان دروغین مهدویت | دشمنان مهدویت 

 

منبع:

[1] در واژه نامه آمریکایی این کلمه به معنای نبرد حق و باطل است.

  • تلاوت آیه 8 سوره صف – استاد عباس امام جمعه

يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ

آنان می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولی خدا نور خود را کامل می‌کند هر چند کافران خوش نداشته باشند!

 

دانلود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *